Generhverv

Generhverv / Kontrollerende Køreprøve

Betingelser for at du kan generhverve dit kørekort

Er du betinget frakendt skal du ansøge om, at generhverv kørekort med skrivelse om ansøgningsfrist fra politiet som du modtager med e-boks eller posten.

Er du ubetinget frakendt (dvs. dit kørekort er inddraget), behøver du ikke skrivelsen fra politiet og kan straks ansøge om generhvervelse. Ansøgning om kørekort foregår via en køreskole.

Hvornår kan jeg påbegynde undervisning:

Du kan begynde når du har fået "Indkaldelse af kontrollerende køreprøve" fra politiet. Vi anbefaler du begynder hurtigst muligt før fristen udløber.

Den teoretiske del af prøven:

Består af en billedprøve med 25 billeder med en række af spørgsmål, som du skal svare ja eller nej til. Prøven varer ca. 30 min.

Den praktiske del af prøven:

Når du har bestået den teoretiske prøve skal du have berammet din praktiske prøve. En gennemsnits kørelektion på min 2 - 4 lektioner vil normalt være nok til at udruste dig til den endelig praktiske køreprøve.

Priser :

Inden teoriprøven